آیا درمان صد در صد زگیل وجود دارد؟

ویروس hpv

آیا زگیل تناسلی در مردان درمان قطعی دارد؟

بهتر است بدانید هیچ راهی برای درمان زگیل تناسلی به صورت قطعی وجود ندارد فقط با برخی درمان ها می توان تا حدودی زگیل تناسلی را بهتر کرده و علائم ایجاد شده را از بین برد.

ویروس اچ پی وی تا آخر عمر در بدن فردی که دچار زگیل تناسلی شود وجود دارد اما در نظر داشته باشید که زمانی که اچ پی وی به سراغ شما آمد می توانید توسط روش های درمانی این زگیل‌ها را برطرف نمایید.

درمان قطعی ویروس hpv

بهتر است بدانید که تا امروز ۱۵۰ گونه ویروس hpv یا همان ویروس پاپیلومای انسان شناخته شده است که زگیل مقعدی 40 نوع می باشد که باعث می شود ناحیه تناسلی را آلوده کند توجه داشته باشید که معمولاً این عفونت ها علائمی نداشته و پس از چند روز به صورت خود به خود از بین می رود اما اگه عفونت در بدن بماند باعث ایجاد اچ پی وی در مردان می شود که همین باعث ایجاد سرطان دهانه رحم و سرطان حلقی دهانی و غیره می‌شود سرطان حلقی دهانی معمولا سرطانی می باشد که در پشت و کناره حلق و لوزه ها و زبان ایجاد می شود.

توجه داشته باشید که ویروس اچ پی وی تنها در ناحیه تناسلی زگیل ایجاد نکرده و در نواحی دیگر بدن نیز زگیل های پوستی ایجاد می کند.

برای درمان ویروس hpv شما می توانید به پزشک مراجعه کنید که برای درمان بستگی به علائم ایجاد شده این ویروس دارد اما هیچ درمانی به صورت قطعی وجود ندارد.

آیا زگیل تناسلی درمان می شود؟

این زگیل ها معمولاً در ناحیه تناسلی و مقعد و بر روی دهانه رحم ایجاد می شود شما می توانید برای درمان این زگیل ها از دارو هایی استفاده کنید البته در نظر داشته باشید که حتماً باید این دارو ها توسط پزشک شما تجویز شود.

درمان خانگی زگیل تناسلی در مردان

شما می توانید برای درمان زگیل تناسلی در منزل خود اقدام نمایید و از دارو هایی که می توانید استفاده نمایید.

پماد ایمی کوئیمود

شما می توانید برای تقویت سیستم ایمنی از این پماد استفاده نمایید که با تولید اینتر فرون ها و موادی دیگر باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و تقویت نماید.

محلول یا ژل پودوفیلوکس

شما می توانید از این محلول استفاده کنید چرا که باعث می‌شود تقسیم سلولی توقف کرده و بافت های زگیل به راحتی از بین می‌رود.

سین کاتچین

یکی از انواع عصاره چای سبز می باشد که برای درمان زگیل تناسلی بسیار اهمیت دارد.

پیشگیری از زگیل های پوستی

بهترین راه حل برای پیشگیری و جلوگیری از زگیل های پوستی رعایت بهداشت می باشد به هیچ عنوان از حوله ها جوراب ها یا تیغه های افراد دیگر استفاده نکنید اگر کف پای شما دچار زگیل شده است حتماً از کفش یا دمپایی حتی در داخل اتاق استفاده کنید تا زگیل پوستی شما به افراد دیگر نیز سرایت نکند توجه داشته باشید که زگیل ها بیشتر در نواحی که رطوبت وجود داشته باشد انتشار پیدا می کنند پس سعی کنید هر ناحیه از بدن شما که زگیل پوستی وجود دارد را به صورت خشک نگه دارید.

درمان های پزشکی برای زگیل های پوستی

در ادامه درمان هایی که برای درمان زگیل های پوستی توسط پزشکان تجویز می شود را برای شما ذکر می کنیم.

کرایو تراپی

در این روش برای درمان زگیل های پوستی از نیتروژن مایع برای منجمد کردن زگیل های تناسلی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود در اطراف زگیل تاول ایجاد شده و پس از اینکه تاول ها بهبود پیدا کند زگیل ها نیز همراه همین تاول ها از بین خواهد رفت یکی از روش‌های درمانی موثر و سریع برای درمان زگیل های تناسلی همین روش کرایو تراپی می باشد البته در نظر داشته باشید که شما زمانی که کرایو تراپی انجام می دهید ممکن است تا چند روز عوارضی مانند درد و ورم ناحیه مورد نظر و همچنین حس سوزش کم در آن ناحیه را احساس کنید.

کانتاردین

الکتروسرجری یا LEEP

بریدن زگیل تناسلی

ایمونوتراپی برای درمان زگیل تناسلی

از روش های درمانی می باشند که برای درمان زگیل های پوستی توسط پزشکان تجویز می شود در نظر داشته باشید که شما باید برای درمان اچ پی وی حتما پس از مشاهده علائم به پزشک مراجعه نمایید.