متخصص اورولوژی

بزرگ کردن ناحیه تناسلی

جراحی جهت بزرگ کردن ناحیه تناسلی

متخصص اورولوژی

متخصص اورولوژی پزشکی است که متخصص بیماری های دستگاه ادراری و سیستم تولید مثل مردان است. افراد برای بیماری های مختلف مربوط به مثانه، مجرای ادرار، کلیه و غدد فوق کلیوی و سایر موارد مرتبط به متخصص اورولوژی مراجعه می کنند.

در مردان متخصصان اورولوژی اختلالات مربوط به اپیدیدیم، آلت تناسلی مردانه، پروستات، وزیکول های منی و بیضه را درمان می کنند.

چه موقع باید به یک متخصص اورولوژی مراجعه کرد ؟

ممکن است یک بیمار برای درمان طیف وسیعی از شرایط به یک متخصص اورولوژی ارجاع شود مانند: عفونت های مجاری ادراری (تناسلی): این موارد اغلب هنگام مهاجرت باکتری ها از دستگاه گوارش به مجرای ادرار بوجود می آیند. علائم شامل ادرار غیر طبیعی، درد، بی اختیاری، حالت تهوع، استفراغ، تب و لرز است. بی اختیاری: سوءعملکرد در سیستم ادراری می تواند منجر به از بین رفتن غیر ارادی کنترل مثانه شود. در زنان این ممکن است در نتیجه ضعیف شدن عضلات کف لگن در دوران بارداری باشد. ناباروری مردان: این می تواند در نتیجه آسیب به دستگاه تناسلی مردان و انواع اختلالات اسپرم باشد و یکی از علل شایع واریکوسل است. بیماری کلیه: آسیب به کلیه ها می تواند منجر به تورم در دست و مچ پا، فشار خون بالا و علائم دیگر شود. اگر کلیه ها دیگر به طور موثر کار نکنند این نارسایی کلیه است. در نهایت می تواند کشنده باشد. پیوند کلیه: ممکن است فرد به دنبال نارسایی کلیه نیاز به پیوند کلیه داشته باشد. سرطان شناسی اورولوژیک: درمان سرطان هایی که مربوط به سیستم تولید مثل اورولوژی یا مردانه مانند سرطان مثانه و سرطان پروستات هستند. افتادگی مثانه: وقتی دیگر بافت ها و عضلات کف لگن قادر به حمایت از اندام های لگن نباشند سایر اندام ها می توانند از موقعیت معمول خود پایین بیایند. سرطان ها: مثانه، کلیه ها، غده پروستات، بیضه ها و هر سرطان دیگری که بر سیستم ادراری یا در مردان و سیستم تولید مثل تأثیر بگذارد. بزرگی پروستات: هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) از هر 3 مرد بالای 50 سال حدود 1 نفر را درگیر می کند. رشد بیش از حد سلول ها در غده پروستات باعث انقباض مجرای ادرار می شود و منجر به مشکلات ادرار می شود. اختلال نعوظ: آلت تناسلی مرد قادر به دستیابی به سختی کافی برای شرکت کامل در مقاربت جنسی نیست. این اغلب علامت یک بیماری زمینه ای است. بیماری Peyronie: یک لایه فیبری از بافت اسکار در زیر پوست آلت تناسلی ایجاد می شود. این می تواند منجر به خم شدن یا خم شدن آلت تناسلی مرد (فیموز) در هنگام نعوظ شود که می تواند باعث درد شود و در رابطه جنسی مشکل ایجاد کند. سنگ کلیه و حالب: رسوبات کوچک و سخت حاصل از نمک های معدنی و اسیدی در کلیه ها ایجاد می شود اما می تواند از طریق حالب عبور کند. آن ها می توانند ادرار را تحت تأثیر قرار دهند و باعث درد، حالت تهوع و استفراغ شوند. پروستاتیت: عفونت یا التهاب پروستات می تواند باعث ادرار دردناک یا انزال شود. این می تواند حاد یا مزمن باشد. بیضه های نزول نکرده یا کریپتورشیسم: به طور معمول بیضه ها در داخل شکم جنین تشکیل می شوند و قبل از تولد به بیضه پایین می آیند. اگر یکی یا هر دو نزول نکنند تولید اسپرم می تواند مختل شود و خطر عوارض وجود دارد. تنگی مجرای ادرار: جای زخم مجرای ادرار می تواند مسیر ادرار را که از مثانه جریان دارد را باریک یا مسدود کند. علل شامل عفونت، التهاب یا آسیب است. علائم شامل ادرار دردناک و کاهش خروجی است. این می تواند منجر به عوارضی مانند پروستاتیت و عفونت ادراری شود. اورولوژی کودکان: این شامل درمان مشکلات اورولوژی در کودکان است که برای متخصصان اطفال غیر متخصص بسیار پیچیده است. متخصص اورولوژی

از یک متخصص اورولوژی چه انتظاراتی باید داشت ؟

اورولوژیست به طور معمول یادداشت هایی از پزشک ارجاع کننده دارد اما آن ها در مورد سابقه پزشکی بیمار سوالات می کنند و معاینه فیزیکی انجام می دهند. همچنین ممکن است برخی آزمایشات را نیز درخواست کنند. آزمایشات تصویربرداری مانند سی تی اسکن، ام آر آی یا سونوگرافی می تواند به پزشک در یافتن مشکل کمک کند. سیستوسکوپ یک کاوشگر نازک و بلند است که دوربین آن روی آن است و می توان از آن در داخل مجاری ادرار دیدن کرد و گاهی اوقات برای آزمایش نمونه ای از بافت استفاده کرد. آزمایش ادرار می تواند باکتری یا سایر علائم بیماری را بررسی کند. با نمونه برداری می توان سرطان و سایر اختلالات را بررسی کرد. آزمایش اورودینامیک می تواند سرعت خروج ادرار از بدن، میزان ادرار بعد از ادرار در مثانه و میزان فشار در مثانه را بررسی کند.