دیر انزالی در مردان

دیر انزالی در مردان به اختلال در انزال و یا انزال ضعیف نیز معروف است. در این حالت مرد ممکن است پس از تحریک طولانی مدت جنسی بتواند به اوج لذت جنسی دست یابد و حتی شاید اصلا قادر به انزال نشود. دیر انزالی می تواند به حالت مشکلی موقت و یا دائمی بروز نماید. برای درمان این عارضه بایستی آن را علت یابی نمود که احتمال دارد به دلیل جراحی، شرایط جسمی و یا مصرف بعضی از داروها باشد.

جدید ترین روش های درمان زگیل تناسلی در تهران

رسیدن به اوج لذت جنسی و یا همان ارگاسم در مرد چقدر طول می کشد؟

در صورتی که مردی به دیر انزالی دچار شود ممکن است 30 دقیقه طول بکشد تا به اوج لذت برسد و حتی ممکن است این مدت زمان بیشتر هم باشد. در برخی افراد نیز با وجود رسیدن به ارگاسم انزالی رخ نمی دهد. در حالت کلی مدت زمان معینی برای این موضوع نمی توان تعیین نمود.

آیا دیر انزالی بیماری شایعی در بین مردان است؟

در حالت کلی بعد از مواردی چون ناتوانی جنسی یا همان اختلال در نعوظ و زود انزالی، دیر انزالی را می توان سومین نوع اختلال جنسی در مردان محسوب نمود. البته دیر انزالی با دو مورد ذکر شده کمی متفاوت است.

علل بروز دیر انزالی در مردان

عوامل متعددی می توانند موجب بروز دیر انزالی شوند از قبیل جراحی، بیماری های مزمن، مصرف بعضی از داروها، مواد مخدر، مصرف بیش از حد الکل، مشکلات روحی و روانی از جمله اضطراب، افسردگی و استرس. تحقیقات انجام گرفته نشان داده اند که دیر انزالی بیشتر در اثر مشکلات جسمی به همراه مشکلات روحی به وجود می آید. در ادامه به برخی از علل فیزیکی اشاره می کنیم.

علل فیزیکی

• عیوب مادرزادی : بعضی از عیوب مادرزادی که می توانند در سیستم تناسلی مردان موثر باشند.
  • رسیدن آسیب به اعصاب لگن : اعصاب لگن ارگاسم را در بدن مردان کنترل می کنند.
  • عفونت : بعضی از عفونت ها از جمله عفونت در مجاری ادراری می توانند موجب بروز دیر انزالی شوند.
  • جراحی : جراحی پروستات که برای برداشتن تمام و یا بخشی از این غده انجام می گیرد.
  • برخی از بیماری های عصبی : بعضی از بیماری های عصبی از قبیل نوروپاتی دیابتی، رسیدن آسیب عصبی به نخاع و یا سکته از دیگر عوامل موثر در دیر انزالی هستند.
  • بیماری های هورمونی : در این رابطه می توان به کمبود تستوسترون و یا کم کاری تیروئید اشاره نمود.
  • انزال معکوس : در این حالت اسپرم به جای آلت تناسلی به مثانه وارد می شود.

تقسیم بندی دیر انزالی بر اساس علائم آن

1. دیرانزالی مادام‌العمر درمقابل دیرانزالی اکتسابی : دیر انزالی مادام العمر وقتی فرد به بلوغ جنسی می رسد، خود را نشان خواهد داد. در حالی که دیر انزالی اکتسابی ممکن است پس از مدتی که فرد عملکرد جنسی طبیعی داشته باشد بروز نماید.
  2. دیرانزالی عمومی در مقابل دیرانزالی موقعیتی دیر انزالی عمومی محدود به شریک جنسی و یا نوع خاصی از تحریکات نیست در حالی که دیر انزالی موقعیتی فقط بنا به دلایل خاصی می تواند رخ دهد.

عوارض دیر انزالی در مردان

• داشتن استرس و اضطراب از رابطه جنسی
  • ناتوانی در بارداری همسر
  • کمتر شدن میل جنسی در مرد و یا همسر وی
  • بروز مشکلات زناشویی

تشخیص این بیماری می تواند با انجام آزمایش های مختلفی انجام بگیرد و پزشک با توجه به نتایج به دست آمده می تواند نوع دیر انزالی را تشخیص داده و اقدامات درمانی را شروع نماید.

درمان دیر انزالی در مردان

برای درمان دیر انزالی در مردان لازم است علت زمینه ای بیماری را تشخیص داد. ممکن است با ایجاد تغییر در داروهای مصرفی فرد، بتوان بیماری را درمان نمود. روش های درمانی دیگری که می توانند به بهبود این بیماری کمک نمایند عبارتند از کنترل و کاهش مصرف الکل، مشاوره روانشناختی و اجتناب از مصرف مواد مخدر غیر قانونی.

جمع بندی

دیر انزالی در مردان عارضه ای است می تواند به حالت مادرزادی و یا اکتسابی بروز نماید. لازم است برای درمان این بیماری فرد از لحاظ روحی هیچ استرسی نداشته باشد. مشکلات روحی می توانند به شدت این بیماری دامن بزنند. پس این بیماران نیاز به حمایت از جانب شریک جنسی خود دارند تا در کمال آرامش درمان را شروع نماید.