زگیل تناسلی در داخل واژن

imagses

زگیل تناسلی در داخل واژن اغلب زگیل های تناسلی که در زنان به وجود می آیند در ناحیه ران، اطراف واژن و قسمت خروجی است. لازم است در صورت ایجاد زگیل تناسلی در خانم ها به متخصص زنان مراجعه شود. پزشک به وسیله گذاشتن اسپوکلوم در داخل واژن و گردن رحم به بررسی این نواحی می پردازد.

جدیدترین دوره های درمان زگیل تناسلی در تهران

در حالت کلی اگر گردن رحم و یا داخل واژن درگیر ویروس HPV شده باشد، کرایو درمانی می تواند بهترین و قطعی ترین انتخاب برای درمان باشد. در روش های درمانی دیگر از جمله لیزر و سوزاندن زگیل تناسلی امکان پخش شدن زگیل وجود دارد که به همین دلیل گزینه مناسبی برای زگیل تناسلی در ناحیه واژن نمی باشند.

زگیل تناسلی در ناحیه واژن از چه نوعی می تواند باشد؟

در صورتی که زگیل ها از نوع پرخطر تشخیص داده شوند و تحت درمان قرار نگیرند، احتمال ابتلاء به سرطان رحم افزایش می یابد. بهتر است بدانید در حالت کلی 40 نوع زگیل شناخته شده است که تنها دو نوع آن یعنی HPV6 و HPV36 در مورد زگیل تناسلی پر خطر محسوب می گردد. این دو نوع می توانند با ایجاد تغییراتی در گردن رحم خانمها موجب بروز تدریجی سرطان گردن رحم شوند.

اقدامات تشخیصی زگیل تناسلی در داخل واژن

آزمایش پاپ اسمیر می تواند در تشخیص زگیل تناسلی واژن در زنان کمک کننده باشد. این تست بلاخص برای زنانی که شریک جنسی آنها زگیل تناسلی دارند و یا خود دچار این مشکل هستند، توصیه اکید شده است. با انجام این تست پزشک می تواند دقیقا بدخیمی یا خوش خیمی بافت را تشخیص دهد. در صورتی که نتیجه این آزمایش مشکوک اعلام شود بایستی از بافت رحم نمونه برداری نمود تا نوع ویروس و همچنین شدت آن دقیقا مشخص گردد.

پاپ اسمیر

تست سالانه پاپ اسمیر برای زنانی که در رده سنی بالای 35 سال هستند توصیه می شود. برای انجام این تست دهانه رحم را به وسیله دستگاهی باز می کنند و سپس از دیواره های واژن و رحم نمونه های کوچکی گرفته می شود. این کار با استفاده از یک برس استیل انجام می شود و نمونه گرفته شده، برای انجام آزمایش های لازم به آزمایشگاه فرستاده می شود. همانطور که می دانید این تست مختص زنان است.

زگیل تناسلی درون واژن چه علائمی دارد؟

این عارضه می تواند علائم مختلفی از قبیل برجستگی هایی در داخل واژن، کشاله ران و یا دهانه رحم داشته باشد که به صورت تکی و یا گروهی دیده می شود. البته در مواردی هم ممکن است این ضایعات به شکل گل کلم یا صاف نیز بروز نمایند. لازم است برای تشخیص نهایی و دقیق تر با پزشک زنان در این زمینه مشورت گردد. به دلیل این که زگیل تناسلی مقعدی یا داخل واژن با نشانه های زیادی همراه بوده و علائم مشخصی دارد، با ویزیت ساده قابل تشخیص است.

گاهی اوقات هم پیش می آید که هیچ علامتی بروز نکند. مثلا ممکن است با وجود این که فرد آلوده به ویروس بیماری است ولی از نظر ظاهری علائمی نداشته باشد. به این حالت در اصطلاح ناقل گفته می شود. حتی ممکن است زگیل در نواحی درونی بدن از جمله داخل مقعد و یا واژن به وجود آید که به راحتی دیده نمی شود.

به دلیل این که بعضی از عفونت های پوستی و ضایعات آن، ممکن است با عفونت ناشی از زگیل تناسلی اشتباه گرفته شود، لذا تست های آزمایشگاهی بهترین روش تشخیصی است. در مورد زگیل تناسلی که در داخل واژن و یا مقعد بروز نماید، گفته شده است که بهترین روش های تشخیصی بر پایه نمونه برداری است.

چگونه از ابتلاء به زگیل تناسلی جلوگیری نماییم؟

برای جلوگیری از زگیل تناسلی در واژن لازم است مواردی را رعایت نماییم که به صورت تیتروار به برخی از آنها اشاره می نماییم:

1. استفاده از کاندوم می تواند تا حدودی از سرایت ویروس جلوگیری نماید.
  2. بهتر است از برقراری رابطه جنسی با افرادی که دارای علائم این بیماری هستند خودداری نمایید.
  3. در صورتی که سیگار مصرف می کنید، ترک سیگار می تواند خطر ابتلاء و یا عود دوباره بیماری را کاهش دهد.
  4. ممکن است به دلیل مصرف قرص ضدبارداری نیازی به استفاده از کاندوم در روابط جنسی خود نبینید. در صورتی که این کار احتمال سرایت ویروس را افزایش می دهد.