زگیل آلت مردان و درمان جدید

زگیل آلت مردان یک عفونت منتقله از راه مقاربتی است که توسط ویروسی به نام (Human Papilloma Virus (HPV ایجاد می شود. این ویروس از طریق تماس مستقیم پوست به پوست با کسی که HPV روی پوست دارد منتقل می شود. در حین رابطه جنسی واژینال و مقعد می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. همچنین به ندرت از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل می شود.

چگونه زگیل آلت مردان پیدا می کنم؟

درمان زگیل تناسلی با لمس دستگاه تناسلی خود با دستگاه تناسلی شخص دیگری که ویروس HPV را حمل می کند دچار زگیل های تناسلی می شوید. این ویروس ممکن است روی پوست وجود داشته باشد اما هیچ زگیل واقعی دیده نمی شود.

شما حتی اگر از کاندوم استفاده می کنید یا رابطه جنسی نفوذی ندارید می توانید زگیل بگیرید زیرا کاندوم تمام پوست دستگاه تناسلی را پوشش نمی دهد.

علائم و نشانه ها

اگر این بیماری را دارید ممکن است توده ها یا رشد هایی را ببینید که قبلاً در اطراف واژن، زگیل آلت مردان یا مقعد وجود نداشته است. با این حال می توانید ویروس را بدون ایجاد زگیل واقعی حمل کنید.

ممکن است سال ها پس از تماس با ویروس علائمی پیدا کنید بنابراین نمی توان زمان تماس با HPV را دانست.

معمولاً ظهور یا ظهور زگیل در دوران بارداری به دلیل تغییر در نحوه کنترل ویروس توسط سیستم ایمنی بدن معمول است.

آزمایش زگیل آلت مردان

اگر فکر می کنید این بیماری را دارید باید به یک پزشک متخصص اورولوژی مراجعه نمایید و مهم است که زگیل توسط پزشک یا پرستار تشخیص داده شود.

درمان

درمان زگیل های تناسلی باید توسط پزشک متخصص تجویز شود. نوع درمانی که به شما پیشنهاد می شود به نوع زگیل شما بستگی دارد. پزشک در این باره با شما صحبت خواهند کرد. گزینه های درمان عبارتند از:

کرم یا مایع – معمولاً می توانید این کار را چند بار در هفته و به مدت چند هفته روی زگیل ها قرار دهید. این روش های درمانی در بعضی موارد می توانند باعث احساس درد، تحریک یا احساس سوزش شوند

انجماد – پزشک زگیل ها را با نیتروژن مایع منجمد می کند و این کار معمولاً هر هفته به مدت چهار هفته می باشد. این امر همچنین می تواند باعث احساس درد، احساس سوزش و تحریک شود.

جراحی – پزشک می توانند زگیل ها را برش دهند، بسوزانند یا لیزر کنند. این معمولاً فقط در مواردی توصیه می شود که زگیل پاسخ ندهد یا برای یخ زدگی خیلی بزرگ باشد. عوارض جانبی این روش های درمانی شامل خونریزی، عفونت زخم یا زخم است.

در صورت عدم درمان ممکن است اندازه و تعداد زگیل ها افزایش یابد و احتمال انتقال عفونت به هر یک از شرکا بیشتر است. در بعضی از افراد زگیل به خودی خود بهبود می یابد.

زگیل آلت مردان مکرر

بعد از اینکه موفق به خلاص شدن از شر آن ها شدید زگیل ها می توانند دوباره برگردند. این اتفاق ممکن است هفته ها، ماه ها یا سال ها بعد از اولین ظهور آن ها رخ دهد.

شما می توانید با سالم نگه داشتن خود و سیستم ایمنی بدن خود با سلامتی غذا خوردن و ورزش این کار را امتحان کنید.

سیگار کشیدن احتمال پاکسازی ویروس را کاهش می دهد بنابراین توصیه می شود سیگار را ترک کنید.

جلوگیری از انتقال به فرد دیگر

استفاده از کاندوم در هر زمان رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی بهترین راه برای جلوگیری از انتقال زگیل های تناسلی به شریک زندگی است. با این حال اگر ویروس بر روی پوست محافظت نشده توسط کاندوم وجود داشته باشد هنوز هم می توان آن را منتقل کرد.

ممکن است پزشک به شما توصیه کنند در حین درمان زگیل های تناسلی از رابطه جنسی خودداری کنید.

کاهش خطر زگیل آلت مردان

برای کاهش خطر ابتلا به زگیل تناسلی باید از کاندوم برای رابطه جنسی واژینال، مقعدی و دهانی استفاده کنید.

حتی اگر از کاندوم استفاده کنید می توانید زگیل بگیرید زیرا کاندوم کل ناحیه تناسلی را پوشش نمی دهد.

همچنین واکسیناسیون HPV خطر ابتلا به ویروس HPV را که باعث زگیل می شود کاهش می دهد.

زگیل آلت مردان و سرطان

زگیل های تناسلی سرطان نیستند و سرطان ایجاد نمی کنند. آن ها توسط سویه دیگری از HPV ایجاد می شوند. واکسن HPV برای محافظت در برابر سرطان دهانه رحم به دختران و پسران در اکثر کشورها ارائه می شود همچنین از زگیل های تناسلی محافظت می کند.