سن ابتلا به سرطان بیضه

سرطان بیضه

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه سرطان بیضه و همچنین مشاوره و کسب اطلاعات در زمینه درمان زگیل تناسلی با همکاران ما تماس بگیرید تا بتوانند به خوبی شما را راهنمایی کنند و در صورت وجود علائم مشکوک بهتر است حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

سن ابتلا به سرطان بیضه چند سالگی است؟

با توجه به تحقیقات و امار پزشکی که وجود دارد سرطان بیضه بیشتر در سن 20 تا 35 سالگی در مردان اتفاق می افتد که در ادامه علائم و راه های درمان آن را ذکر می کنیم.

علائم سرطان در بیضه

از علائم این بیماری می توان به بزرگی بیضه اشاره کرد که معمولاً درد همراه ندارد ولی در بعضی مواقع در بیضه ها شما درد را احساس کرده یا در ناحیه کشاله ران و غیره.

تشخیص سرطان معمولاً توسط خود فرد و پزشک بسیار راحت می باشد و جهت اطمینان از سونوگرافی می توانید استفاده کنید.

شما می توانید جهت تشخیص درجه نفوذپذیری سرطان در بدن فرد توسط سی تی اسکن و ام آر آی تشخیص دهید.

یکی از راه هایی که می توان نوع سرطان را تشخیص داد این است که معمولا در داخل بیضه ها ماده ای ترشح می شود که در داخل خون فرد وجود دارد با اندازه گیری این ماده به راحتی این نوع بیماری از صفر تا سه درجه بندی می شود که درجه سه بسیار پیشرفته و خطرناک می باشد.

سرطان بیضه علائم بسیاری دارد از جمله می توان به احساس درد در پایین شکم یا کشاله ران اشاره کرد همچنین کسی که این بیماری را  داشته باشد در کیسه بیضه سنگینی احساس خواهد کرد و بزرگی و تورم بیضه نیز از علائم دیگر این بیماری می باشد.

درمان سرطان بیضه به صورت متفاوت می باشد که 4 نوع درمان متفاوت دارد از جمله اشعه درمانی و شیمی درمانی و پیگیری بیمار و همچنین جراحی می باشد.

آیا این بیماری کشنده است؟

تشخیص این بیماری در مراحل اولیه باعث می شود تا بتوان آن را درمان کرد و پس از درمان این بیماری افراد می توانند به زندگی عادی خود ادامه دهد و هم چنین طول عمر عادی خود را طی کند البته توجه داشته باشید اگر سرطان پیشرفته نیز باشد قابل درمان می باشد اما سرطان پیشرفته تاثیرات منفی را به صورت دائم در زندگی و رابطه جنسی افرادی که دچار این بیماری هستند دارد.

سرطان بیضه و ناباروری

در صورتی که سرطان از نوع پیشرفته باشد در زندگی جنسی فرد تأثیر گذاشته و باعث اختلالات جنسی می شود اما اگر از پرتو درمانی یا شیمی درمانی برای درمان استفاده کنند عوارض این درمان ها به صورت جداگانه می باشد. در صورتی که سرطان در بیضه تشخیص داده شود در صورت تمایل بیمار می توانند برای تولید مثل اسپرم بیمار را در بانک اسپرم ذخیره کنید و در آینده برای فرزندآوری مورد استفاده قرار گیرد در نظر داشته باشید که فردی که دچار این بیماری می باشد برای درمان کامل ممکن است یک بیضه را به صورت کامل جراحی و بردارند. در نظر داشته باشید قبل از اینکه شما اقدام به درمان سرطان کنید باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و برای باروری اقدام کنید.
همچنین در نظر داشته باشید که حتی اگر سرطان بیضه به صورت کامل درمان شود نیز شما تا پایان عمر از ناتوانی و ضعف جنسی برخوردار خواهید بود.

مراحل سرطان در بیضه

توسط سلول های زاینده در بیضه ها معمولاً سرطان شروع می شود. این نوع سرطان ها دارای دو نوع سمی نوما و غیر سمی نوما می‌باشد. هر کدام از این سرطان‌ها به صورت متفاوت رشد کرده و راه های درمان این نوع سرطان ها نیز بسیار متفاوت می باشد توجه داشته باشید که سرطان نوع غیر سمی نوما از سرعت رشد و پیشرفت بالایی برخوردار می باشد که در برخی مواقع هیچ درمانی پاسخگوی آن نمی باشد البته در نظر داشته باشید که در برخی مواقع ممکن است در بعضی از افراد سرطان از هر دو نوع ترکیب باشد که برای درمان این نوع معمولاً از راه های درمان سرطان غیر سمی نوما استفاده می کنند.

تشخیص به موقع این نوع سرطان