شاک ویوتراپی و درمان اختلال در نعوظ

شاک ویوتراپی و درمان اختلال در نعوظ. نعوظ زمانی پیش خواهد آمد که حفره های آلت تناسلی از خون پر شود. در این زمان است که آلت تناسلی به مانند یک بادکنک باد شده خواهد بود که به حالت سفت و حجیم مشاهده می شود. این فرایند به دلیل ایجاد تکان هایی است که از جانب عصب های تناسلی و مغز تحریک و ایجاد می گردد. هر گونه اختلالی که در راه انتقال این تکانه ایجاد گردد و یا جریان خون را در آلت تناسلی مختل نماید، می تواند اختلال در نعوظ را سبب گردد.

جدید ترین روش های درمان زگیل تناسلی در تهران

علل بروز اختلال در نعوظ

اختلالاتی که در نعوظ رخ می دهد می تواند علل مختلفی داشته باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. بیماری مزمن
  2. سبک زندگی
  3. جراحی
  4. مصرف دارو
  5. علل روانی

علائم اختلال در نعوظ

اختلال در نعوظ می تواند با علائمی همراه باشد از قبیل :

1. نعوظ بیش از اندازه برای نزدیکی نرم باشد.
  2. نعوظی که بیش از اندازه برای مقاربت کوتاه باشد.
  3. بروز ناتوانی در رسیدن به نعوظ

روش های تشخیص اختلال در نعوظ

به روش های مختلفی می توان اختلال در نعوظ را تشخیص داد و آن را شناسایی نمود:

1. معاینه بالینی توسط پزشک
  2. انجام آزمایش

شاک ویوتراپی

یکی از روش هایی که برای درمان اختلال نعوظ می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، شاک ویوتراپی است که بنا به تجویز پزشک می تواند استفاده گردد.

شاک ویوتراپی و درمان اختلال در نعوظ

تاثیر و سودمندی شاک ویوتراپی در درمان ایمن اختلال نعوظ اثبات شده است. این روش درمانی می تواند اختلال نعوظ را که به دلیل جریان خون نامناسب بروز نموده باشد را درمان کند. در این روش درمانی از جراحی و دارو استفاده نمی شود و روش تهاجمی نیز محسوب نمی گردد. به عبارت دقیق تر در شاک ویوتراپی می توان رگ های خونی را که در آلت تناسلی مسدود شده اند به وسیله امواج صوتی که فرکانس بالایی هم داشته باشند، باز نمود. شاک ویوتراپی به وسیله از بین بردن میکروپلاک های درون رگ ها می تواند موجب رشد رگ های خونی جدید شود.

مزایای استفاده از شاک ویوتراپی

مهمترین و اصلی ترین مزایای استفاده از شاک ویوتراپی به شرح زیر است:

1. بدون دارو و اشعه ایکس : در شاک ویوتراپی از دارو و اشعه ایکس استفاده نمی شود. البته بنا به صلاحدید پزشک و شرایط بیمار احتمال استفاده از دیگر روش های درمانی و تشخیصی هم همزمان با آن وجود دارد.
  2. تحریک بدن : شاک ویوتراپی می تواند قدرت التیام بخشی را در خود بدن تحریک نماید.
  3. تسکین سریع درد : در بیشتر مواقع استفاده از شاک ویوتراپی می تواند درد را سریعا التیام داده و عملکرد بیمار را بهبود ببخشد.
  4. بدون درد : در این روش درمانی بیمار هیچ گونه دردی نخواهد داشت زیرا به جراحی نیاز نداشته و تهاجمی هم نیست.
  5. بدون بیهوشی و عوارض ناشی از آن : به دلیل این که شاک ویوتراپی دردی ندارد بنابراین نیازی به بی حسی هم ندارد. در نتیجه عوارض ناشی از بیهوشی هم گریبانگیر بیمار نخواهد شد.

نتیجه درمان اختلال با شاک ویوتراپی

تعداد جلساتی که برای بیماران محتاج به شاک ویوتراپی موردنیاز است مختلف است که عموما بین 6 تا 12 جلسه متغییر خواهد بود. زمان موردنیاز برای هر جلسه هم بین 20 تا 30 دقیقه به طول می انجامد. این در حالی است که نتیجه درمان می تواند تا 2 سال ماندگاری داشته باشد. این درمان رضایت بخش بوده و از سوی بیماران هم پذیرفته شده است. درمان اختلال نعوظ به روش شاک ویوتراپی علاوه بر این که دردی برای بیمار ایجاد نمی کند، می تواند لذت رابطه جنسی را بیشتر نماید و دیگر حتی نیازی به مصرف دارو هم نخواهد بود.

کلام آخر

شاک ویوتراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی است که می تواند لذت داشتن رابطه جنسی را به زوجین برگرداند. لازم است بدانید که این روش درمانی روشی آزمایشی است و نیاز به تحقیقات و پژوهش های بیشتری دارد تا یافته های کنونی را بتوان به صورت کامل قبول نمود. البته با نتایج کنونی آینده روشنی برای این روش پیش بینی می شود.