قرص ویرابکس برای چیست؟

imagses

قرص ویرابکس برای چیست؟

قرص ویرابکس به عنوان داروی ضدویروس به منظور درمان عفونت هایی که بر اثر ویروس ایجاد می شوند، استفاده می شود. از این دارو علاوه بر درمان کودکان مبتلاء به تبخال و آبله مرغان، برای درمان طغیان های هرپس تناسلی هم استفاده می گردد که می تواند در کاهش تعداد طغیان های آتی موثر باشد. با این که این دارو می تواند رشد برخی از ویروس ها را متوقف نماید ولی با این حال درمانی برای آنها تلقی نمی گردد.

بهترین دکتر و روش های جدید درمان زگیل تناسلی در تهران ارولوژی

نحوه استفاده از قرص ویرابکس

معمولا بهتر است هیچ دارویی بدون نسخه پزشک مصرف نگردد که در مورد این دارو هم همین موضوع صادق است. بهتر است دوز مصرفی ویرابکس توسط پزشک تعیین گردد. این دارو خوراکی بوده و بهتر است بدون غذا و به همراه مقدار زیادی مایعات مصرف گردد تا از عوارض احتمالی جانبی آن کاسته شود. شرایط پزشکی بیمار، نوع عفونت و واکنش بیمار می تواند بر دوز مصرفی دارو و مدت مصرف آن موثر باشد.

نحوه درمان تبخال تناسلی با استفاده از قرص ویرابکس

برای درمان تبخال تناسلی و یا حتی هرپس تناسلی لازم است به محض بروز اولین نشانه از بیماری که می تواند سوزش، خارش و یا گزگز باشد، مصرف داروی ویرابکس را آغاز نمود. بیشترین اثربخشی دارو زمانی اتفاق خواهد افتاد که بتوان همیشه سطح والاسیکلوویر را در بدن در سطح پایداری نگهداشت. هرگونه تغییر در میزان و یا نحوه مصرف دارو بایستی تحت نظر پزشک معالج انجام بگیرد.

قرص وایربکس چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

قرص وایربکس مانند هر داروی شیمیایی دیگر می تواند عوارضی هم داشته باشد که به مواردی از قبیل حالت تهوع، گیجی، درد معده و سردرد اشاره نمود. اگر هر کدام از این عوارض به صورت پایدار بروز نمود و یا حتی بدتر شد، لازم است با پزشک خود مشورت نمایید. در موارد بسیار نادری هم برخی از عوارض از جمله خستگی شدید، تب، اشکال در تکلم، تغییرات خلقی، تیرگی ادرار و یا وجود خون در آن، تغییرات ناگهانی در دید و … بروز می کند.

معمولا این عفونت ها را می توان با استفاده از علائم مقعدی – تناسلی شناخت ولی علائم دیگری هم ممکن است بروز نماید که حفره دهان، پوست، چشم ها و یا نواحی دیگر از جمله آنها است.

نکاتی که در رابطه با مصرف قرص ویرابکس لازم است رعایت گردد:

1. سابقه پزشکی

لازم است پزشک را از سابقه پزشکی خود مطلع نمایید که در صورت وجود مشکلات کلیوی باید قبل از مصرف این دارو به پزشک خود را در جریان قرار دهید.

1. خواب آلودگی و گیجی

مصرف این قرص می تواند گیجی و خواب آلودگی برای فرد ایجاد نماید. لازم است تا وقتی که این احساس را دارید از کار با ماشین آلات، رانندگی و یا هر گونه فعالیت دیگر که نیاز به هوشیاری کامل داشته باشد، بپرهیزید.

1. نوشیدنی الکل دار

لازم است قبل از مصرف این دارو نوشیدنی های الکلی را به صورت محدودتری مصرف نمایید.

1. تماس فیزیکی

به دلیل مسری بودن تبخال ها انتشار آنها به سادگی امکان پذیر خواهد بود. بهتر است تا درمان قطعی، از تماس فیزیکی با افراد دیگر مثلا بوسیدن دیگران بپرهیزید.

1. بارداری

در صورت بارداری تنها در مواقع بسیار ضروری مجاز به مصرف قرص ویرابکس هستید.

1. دوران شیردهی

درست است که این دارو می تواند به شیر مادر راه یابد ولی برای شیرخوار نمی تواند مشکلی ایجاد نماید.

تداخلات دارویی در مورد قرص ویرابکس

در صورت ایجاد تداخل دارویی کارایی دارو می تواند تغییر کرده و احتمال بروز عوارض جانبی در این شرایط بیشتر خواهد شد. برای جلوگیری از تداخل دارویی توصیه می کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

• لیستی از داروهای مصرفی خود که شامل داروهای گیاهی، داروهای تجویزی و غیرتجویزی است آماده کرده و در مورد همه آنها با پزشک خود مشورت کنید.
  • در طول دوره درمان با قرص ویرابکس بدون هماهنگی با پزشک و خودسرانه هیچ کدام از داروهایتان را قطع و یا شروع نکنید.
  • دوز داروهای مصرفی تان را دست کاری نکنید.

کلام آخر

قرص ویرابکس از قرص های خوراکی ضدویروس است که مصرف خودسرانه آن و یا تغییر دوز مصرفی آن به صورت خودسرانه می تواند مشکلات و عوارضی به دنبال داشته باشد. توصیه می کنیم تنها با نسخه پزشک از این دارو استفاده کنید.