لکه های قرمز روی کلاهک آلت تناسلی (بالینیت ) چیست؟

لکه های قرمز روی کلاهک آلت تناسلی

بالانیت معمولاً به التهاب کلاهک یا سر آلت که به علت عفونت ایجاد می شود می گویند.

بالانیت آلت مردانه چیست؟

توجه داشته باشید که امکان دارد در هر سنی برای مردان بالانیت اتفاق افتد. و البته در پسران زیر چهار سال بیشتر اتفاق می‌افتد به موضوع حالت غیرطبیعی آناتومیکی می باشد که معمولاً پوست ختنه گاه تعیین می‌شود و باعث می‌شود تا سر آلت از پوست ختنه گاه بیرون نیاید. این باعث می‌شود تا محیط مناسب برای رشد عوامل ایجاد کننده به وجود آید و فرد دچار بیماری بالانیت می‌شود در نظر داشته باشید که پس از ۵ سالگی پسرانی که ختنه نمی شوند معمولاً پوست آسانی به عقب برگشته و ریسک بالا نیت در این افراد کمتر می شود.

توجه: بهترین دکتر ارولوژی در تهران دکتر جعفری هستند برای درمان زگیل تناسلی و بیماری های ارولوژی با ما تماس بگیرد.

عود مجدد بالانیت

توجه داشته باشید آلت فرد از پوست ختنه گاه بیرون نیاید امکان ابتلا به بیماری بالینیت وجود دارد که خطرناک می باشد پزشکان در این موارد معمولاً ختنه را پیشنهاد می دهند اما راه حل دیگری نیز برای برطرف کردن پوست ختنه گاه از آلت وجود دارد و آن از ایجاد یک برش طولی کوچک در باره پوست ختنه گاه می باشد.

به شما پیشنهاد می کنیم برای کاهش علائم بیماری بالانیت حتما ناحیه تناسلی را با آب شستشو داده و در وان آب گرم بشینید.

عوارض بالینیت

ایجاد اسکار یا جوشگاه در خروجی آلت یکی از عوارض بالینیت می باشد هم چنین دردناک بودن حرکت پوست ختنه گاه یا خون رسانی ناکافی به آلت نیز از عوارض بالینیت می باشد.

علائم بالینیت

برخی از علائم بیماری بالینیت در اقایان به این صورت است که در اطراف کلاهک الت تناسلی معمولا دچار قرمزی شده و همچنین ترشحات نامطبوع و … از علائم بیماری بالینیت می باشد.

البته در نظر داشته باشید در برخی از افراد امکان دارد علائمی از جمله خارش و سوزش کلاهک الت تناسلی و هم چنین ترشحات غلیظ در زیر پوست ختنه گاه و .. نیز احساس کنند علائم بیماری بالانیت در افراد متفاوت می باشد و در هر فرد با دیگری امکان دارد فرق داشته باشد.

توجه داشته باشید که برخی از علائم بالینیت بسیار شبیه عفونت های منتقله جنسی نیز باشد یا برفک است.

درمان خانگی

توجه داشته باشید که هیچ درمانی بهتر از حفظ بهداشت فردی برای برطرف کردن بالانیت وجود ندارد سعی کنید روزانه بهداشت ناحیه تناسلی خود بیشتر اهمیت بدهید همچنین از صابون یا کفایی استحمام یا هر چیز دیگری استفاده نکنید پس از ادرار کردن نیز حتما ناحیه تناسلی را به طور کامل بشویید و به صورت کامل باید خشک نمایید.

تشخیص بالینیت

تشخیص بیماری بالانیت توسط پزشک ارولوژی به راحتی قابل تشخیص می باشد و پزشک با بررسی و معاینه کلاهک آلت تناسی و هم چنین با انجام تست و ازمایش هایی به راحتی می تواند بیماری بالانیت را تشخیص داده و برای درمان ان اقدام کنند.

برخی تست ها مانند: برای یلفتن عفونت می توانید از ترشح یا خود کلاهک نمونه برداری کنید همچنین تست هایی دیگر مانند نمونه ادرار و یا تست خون و .. در این زمینه برای تشخیص بهتر کمک می کنند.

البته در نظر داشته باشید در بعضی مواقع ممکن است بیوپسی از پوست ملتهب گرفته شود و برای ارزیابی سلولی به آزمایشگاه فرستاده شود بسیار کم پیش می‌آید.

پیشگیری از بالینیت

برای پیشگیری و جلوگیری از تمامی بیماری ها از جمله بیماری بالانیت پیشنهاد می کنیم بهداشت را حفظ کنید زمانی که می خواهید الت تناسلی را شستشو دهید حتما پوست ختنه گاه را مقداری عقب بکشید به این صورت کلاهک الت را می توانید به صورت کامل و تمیز بشویید تمامی نواحی تناسلی را با اب گرم به خوبی شستسو دهید.

و از مواد شوینده که باعث سوزش و محرک می شود هیچ وقت استفاده ننمایید بهترین مواد شوینده برای شست‌وشو طبیعی و کرم های با پایه آب می باشند و پس از شستشو نیز باید به صورت کامل خشک کنید.

پس از مشاهده هر کدام از علائم بالینت باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرده تا در دوران اولیه درمان شود در نظر داشته باشید که پس از رابطه جنسی باید به طور کامل الت تناسلی با کرم های که بر پایه اب می باشند به صورت کامل شستشو دهید و با پارچه نرم و لطف خشک کنید البته می توانید جهت مشاوره با شماره های ذکر شده تماس بگیرید و در زمینه بیماری بالانیت مشاوره دریافت کنید.