مدت زمان درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یک عفونت مقاربتی (STI) است که در نتیجه ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. آن ها با گذشت زمان می توانند به خودی خود ناپدید شوند اما معمولاً با درمان سریعتر بهبود می یابند. زگیل های تناسلی به صورت برجستگی هایی به رنگ گوشت در اطراف دستگاه تناسلی ظاهر می شوند و معمولاً در لمس نرم هستند. مدت زمان درمان زگیل تناسلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مدت زمان درمان زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی بدون درمان نیز ممکن است از بین بروند. اگرچه این اتفاق معمولاً طی 2 سال رخ می دهد اما ممکن است بیشتر نیز طول بکشد. افراد با درمان می توانند زگیل های تناسلی را خیلی سریعتر از بین ببرند و احتمال بازگشت سریع زگیل های تناسلی نیز وجود دارد.

برای فردی که از کرم استفاده می کند ممکن است در طی چند ماه طول بکشد تا زگیل از بین برود. با این حال ممکن است با انجام یک عمل جراحی با سرعت بیشتری از بین بروند.

روند درمان زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی ممکن است در طی هفته ها، ماه ها یا سال ها در اثر ابتلای فرد به HPV ظاهر شوند. شیوع به صورت توده در هرجای اطراف دستگاه تناسلی ایجاد می شود. در برخی موارد شیوع می تواند در گلو، دهان، لب ها یا زبان نیز ظاهر شود.

علاوه بر پاکسازی سریعتر زگیل های تناسلی، درمان می تواند درد، خارش و تحریک همراه را کاهش دهد. همچنین می تواند خطر شیوع HPV به افراد دیگر را کاهش دهد.

درمان زگیل های تناسلی شامل موارد زیر است:

کرم های موضعی

پزشک می تواند کرم موضعی تجویز کند یا انواع بدون نسخه (OTC) را توصیه کند. توجه به این نکته مهم است که داروهای OTC برای زگیل های معمولی نمی توانند زگیل های دستگاه تناسلی را درمان کنند.

کرم های زگیل تناسلی شامل موارد زیر است:

Sinecatechins

این کرم شامل عصاره چای سبز است و پزشکان آن را برای مدیریت زگیل های تناسلی خارجی و مقعدی تجویز می کنند. فرد باید تا 4 ماه روزانه 3 بار این محصول را در منطقه آسیب دیده بمالد.

عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• احساس سوزش
  • درد یا ناراحتی در منطقه
  • خارش
  • سرخی

ایمیکویمود

ایمیکویمود برای از بین بردن زگیل های دستگاه تناسلی خارجی کار می کند و پزشکان از آن برای درمان برخی سرطان های پوست نیز استفاده کرده اند. افراد می توانند حداقل سه بار در هفته و حداکثر تا 4 ماه از پماد استفاده کنند.

ایمیکویمود همچنین می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن فرد کمک کند و آن را برای مبارزه با عفونت HPV تشویق کند. با این حال تحقیقات فقط نشان داده است که در کمی بیش از 50٪ افراد موثر است. محققان خاطرنشان كردند كه ماده ها بیشتر از مردان از بین رفتن کامل زگیل ها را مشاهده می كنند.

عوارض جانبی می تواند شامل موارد زیر باشد:

• قرمزی یا تورم در ناحیه
  • احساس سوزش
  • خارش
  • لطافت
  • پوسته پوسته شدن یا پوسته پوسته شدن

سرما درمانی

این روش درمانی شامل استفاده از نیتروژن مایع برای یخ زدگی زگیل های تناسلی است. نیتروژن باعث ایجاد تاول در اطراف هر زگیل می شود و با بهبود تاول ها زگیل ها از بین می روند.

کرایوتراپی یک راه حل سریع و موثر است اگرچه بسیاری از افراد برای حفظ نتایج در طول زمان به درمان های متعدد نیاز دارند.

عوارض جانبی سرما درمانی می تواند شامل موارد زیر باشد:

• تورم ناحیه
  • احساس سوزش خفیف

برق زدگی

در این روش یک جراح با جریان الکتریکی زگیل های دستگاه تناسلی را می سوزاند. سپس بافت خشک شده را می تراشند و فرد را از زگیل خارج می کند. فرد معمولاً بیهوشی عمومی دریافت می کند و روند بهبودی می تواند 4-6 هفته طول بکشد.

کارشناسان برق زدایی را بسیار موثر می دانند. آزمایشات کنترل شده گزارش داده اند که تا 94٪ افرادی که این روش درمانی را دریافت کرده اند پس از 6 هفته بدون زگیل بوده اند.

عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• خون ریزی
  • جای زخم
  • تغییر در رنگ پوست

جراحی با لیزر

جراحی با لیزر مدت زمان درمان زگیل تناسلی را به شدت کاهش می دهد. یک جراح نیز با استفاده از نور لیزر بافت زگیل را با استفاده از نور لیزر انجام می دهد.

بسته به تعداد و اندازه زگیل ها فرد معمولاً بی حس کننده موضعی یا بیهوشی عمومی دریافت می کند.

هنگامی که زگیل وجود دارد پزشک ممکن است جراحی لیزر را توصیه کند:

• دسترسی به آن دشوار است.
  • درمان با روش های دیگر دشوار است.
  • گسترده است.
  • برجسته است.

عوارض جانبی جراحی لیزر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• خون ریزی
  • جای زخم