ورود اچ پی وی به بدن چه عواقبی دارد؟

ویروس hpv

دلیل ایجاد زگیل تناسلی یا ویروس اچ پی وی

بهتر است بدانید که زگیل تناسلی یکی از انواع بیماری های پوستی می باشد که به سرعت انتقال پیدا می کند البته در نظر داشته باشید که زگیل تناسلی یا همان ویروس اچ پی وی از طریق رابطه جنسی به افراد انتقال پیدا می کند پس اگر زگیل تناسلی دارید به هیچ عنوان با فردی دیگر رابطه جنسی برقرار نکنید و سریعا با مراجعه به بهترین متخصص ها به فکر درمان زگیل تناسلی خود باشید.

در نظر داشته باشید که تا زمانی که پوست فرد با پوست فردی که زگیل تناسلی دارد تماس نداشته باشد اچ پی وی منتقل نمی شود در نظر داشته باشید که تمامی افرادی که رابطه جنسی دارند در معرض ابتلا به ویروس اچ پی وی هستند اما سیستم ایمنی بدن اگر قوی باشد زگیل های تناسلی را به سرعت از بین می برند اما اگر این زگیل های تناسلی یا ویروس hpv از بدن خارج نشود و در بدن باقی بماند تا چندین ماه نیز علائمی ندارد و اما پس از گذشتن چند ماه فردی که دچار زگیل تناسلی شده است می تواند زگیل هایی را بر روی پوست خود مشاهده کند چرا که این زگیل ها معمولا شبیه گل کلم می باشد و به صورت برجسته بر روی پوست ایجاد می شود.

خطر سرطان بر اثر زگیل های تناسلی(اچ پی وی)

بر اثر درمان نشدن زگیل های تناسلی و ماندگار شدن ویروس اچ پی وی در بدن, فردی که دچار بیماری زگیل تناسلی می باشد امکان دارد به سرطان رحم مبتلا شود و این بر اثر گسترش ویروس اچ پی وی در بدن فرد می باشد که با گذشت زمان سلول ها رشد خواهند کرد.

در نظر داشته باشید که ابتلا به سرطان رحم چندین سال طول می کشد ولی اگر نوع خطرناک ویروس اچ پی وی وارد بدن شود به سرعت رشد کرده و بعد از این فرد سریعتر دچار سرطان رحم می شود HPV16, HPV18 از انواع خطرناک ویروس hpv می باشند که معمولاً کسانی که سرطان رحم دارند ۷۰ درصد آن ها بر اساس همین دو نوع ویروس دچار سرطان شده اند برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم به صورت منظم تست پاپ اسمیر را انجام دهید چرا که این سرطان را به راحتی شناسایی می کند و شما می توانید سریعتر و راحت تر برای درمان این بیماری اقدام کنید.

علائم زگیل تناسلی

تا به الان تست یا آزمایشی برای اینکه بتواند زگیل تناسلی را غربالگری کند وجود ندارد و تمامی افراد پس از اینکه زگیل را مشاهده کردند یا علائم اولیه سرطان در آنها ایجاد شد متوجه خواهند شد که سرطان یا زگیل تناسلی دارند اما در نظر داشته باشید که برخی از علائم کوچکی هستند که شما باید به طور مرتب چک کنید تا زگیل تناسلی را به راحتی تشخیص دهید در صورتی که ترشحات واژن دچار تغییر شود یعنی شما زگیل تناسلی یا علائم اولیه سرطان را دارا هستید توجه داشته باشید که وضعیت سلامتی خانم ها کل بدن و ناحیه تناسلی توسط ترشحات واژن نشان داده می شود اگر کوچکترین تغییرات بیولوژیکی یا هورمون ایجاد شود این ترشحات رنگ و شکل و بوی آنها دچار تغییر می شود اگر فردی دچار ویروس اچ پی وی شود مقدار ترشحات واژن در خانم ها افزایش پیدا می کند توجه داشته باشید که اگر شما رابطه جنسی مشکوکی داشته باشید مطمئن باشید به این زودی ویروس اچ پی وی علائمی از خود نشان نمی دهد بلکه با فاصله زمانی چند ماه یا حتی چند سال این علائم نشان داده می شود.

زگیل تناسلی امکان دارد علائمی مانند خارش و سوزش ناحیه تناسلی به همراه داشته باشد البته در نظر داشته باشید که اگر فردی دچار زگیل تناسلی شود امکان دارد تغییر رنگ در ناحیه تناسلی مشاهده کند.

توجه داشته باشید که زگیل های تناسلی به هیچ عنوان درد ندارند اما باعث خارش و ناراحتی پوستی برای فرد می شود توجه داشته باشید که اگر از طریق دهان رابطه جنسی داشته باشید این ویروس به دهان یا زبان شما نیز منتقل می‌شود و در نواحی دهان یا زبان زگیل ایجاد می‌شود.

ورود اچ پی وی به بدن چه عواقبی دارد؟

همانطور که ذکر شد بیشتر افرادی که دچار ویروس hpv می شوند مشکل حادی ندارند اما در نظر داشته باشید که اگر این ویروس در بدن ماندگار شود در شرایط خاصی می تواند برای فرد بسیار خطرناک باشد زنان بارداری که ویروس اچ پی وی در بدن آنها وجود دارد باعث تغییرات سلولی دهانه رحم یا زگیل تناسلی می‌شوند که برای جنینی که در داخل شکم زن قرار دارد بسیار خطرناک می باشد اگر شما به ویروس اچ پی وی مبتلا شدید به طور مرتب تست های مختلفی که توسط پزشکان تجویز می شود را انجام دهید و تحت درمان قرار بگیرید.