کجی آلت یا انحنای آلت مردان

انحنای آلت مردان

انحنای آلت مردان یک وضعیت جسمی است که می تواند تأثیرات عاطفی و روابط زیادی بر روی یک مرد بگذارد. بیماران مبتلا به این شرایط، انحنای آلت تناسلی مرد را در حین نعوظ توصیف می کنند که تا زمانی که آن ها به خاطر می آورند وجود دارد. این بیماری معمولاً اولین بار در هنگام بلوغ یا اوایل بزرگسالی شناخته می شود. از آنجا که هیچ بافت زخمی در آلت تناسلی مرد وجود ندارد از بیماری Peyronie متفاوت است و معمولاً با گذشت زمان تغییر نمی کند.

انحنای مادرزادی (انحنای آلت تناسلی مرد از بدو تولد) بسیار نادر است. کمتر از حدود 1٪ از مردان بدون بیماری Peyronie انحنای آلت را تجربه می کنند.

چه عواملی باعث انحنای آلت تناسلی مرد می شود؟

انحنای آلت تناسلی اگر بیماری Peyronie نباشد یک بیماری مادرزادی است یعنی مردان با آن متولد می شوند.

انحنای آلت تناسلی چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشک متخصص اورولوژی یک سابقه پزشکی و جنسی می گیرد که به طور معمول برای تشخیص خمیدگی آلت تناسلی مادرزادی کافی است. همچنین ممکن است برای پزشک مفید باشد که آلت تناسلی مرد شما را در حالت ایستاده معاینه کند. این کار را می توان پس از تزریق داروهای وازوکاتیو برای ایجاد نعوظ انجام داد.

انحنای آلت مردان چگونه درمان می شود؟

در اشکال خفیف به هیچ درمانی نیاز ندارد. با این حال هنگامی که درجه انحنا به طور قابل توجهی با توانایی داشتن رابطه جنسی تداخل می کند از اصلاح جراحی برای بازگرداندن عملکرد طبیعی و شکل گیری آلت تناسلی مرد استفاده می شود.

اصلاح انحنای نعوظ مادرزادی با جراحی آلت تناسلی مرد به منظور کوتاه شدن طرف آلت تناسلی مقابل خمیدگی و مطابقت با طرف دیگر انجام می شود و این منجر به نعوظ صاف می شود. این روش موفقیت بالایی دارد و می تواند در شرایط سرپایی انجام شود.

بیماری Peyronie چیست؟

بیماری Peyronie نوعی اختلال است که در آن بافت پیوند خارجی NIH اسکار در زیر پوست آلت تناسلی مرد ایجاد می شود.

Plaque ها در داخل آلت تناسلی ، در غشای الاستیک ضخیم به نام tunica albuginea جمع می شوند. Tunica albuginea به شما کمک می کند تا آلت تناسلی مرد هنگام نعوظ سفت و محکم بماند.

همزمان با ایجاد plaque، بافت های اطراف آن کشیده شده و باعث خم شدن یا خم شدن آلت تناسلی مرد معمولاً در هنگام نعوظ می شود. خم شدن در آلت تناسلی باعث نعوظ می شود و ممکن است رابطه جنسی را دردناک، دشوار یا غیرممکن کند.

فاز حاد

1. در طی مرحله حاد plaque تشکیل می شود و این مرحله می تواند تا 18 ماه طول بکشد.
  2. ممکن است التهاب ایجاد شود و پلاک در آلت تناسلی شما ایجاد شود.
  3. انحنای آلت مردان شما شروع به انحنا می کند.
  4. آلت تناسلی شما ممکن است بدون نعوظ آسیب ببیند.
  5. نعوظ ممکن است با ایجاد زخم دردناک شود.

مرحله مزمن

1. مرحله مزمن پس از تشکیل پلاک اتفاق می افتد. معمولاً مرحله مزمن 12 تا 18 ماه پس از بروز علائم شروع می شود.
  2. انحنای پلاک و آلت تناسلی ممکن است تثبیت شود و بدتر نشود.
  3. درد در آلت تناسلی شما ممکن است کاهش یابد.
  4. اختلال نعوظ (ED) ممکن است ایجاد یا بدتر شود.

بیماری Peyronie چقدر شایع است؟

تقریباً از هر 100 مرد در ایالات متحده با سن بالای 18 سال 1 نفر مبتلا به بیماری پیرونی تشخیص داده شده است. با این حال بر اساس مطالعات روی مردانی که علائم بیماری Peyronie را گزارش کرده اند.

احتمال ابتلا به بیماری Peyronie با افزایش سن افزایش می یابد. کمترین موارد مبتلا به بیماری Peyronie در مردان 20 تا 30 ساله است.

چه کسانی به احتمال زیاد به بیماری Peyronie مبتلا می شوند؟

• درگیر فعالیت های شدید جنسی یا غیرجنسی باشید که باعث آسیب های جزئی به آلت تناسلی مرد می شود.
  • دارای پیوند خارجی NIH بافت همبند و اختلالات خود ایمنی.
  • سابقه خانوادگی بیماری Peyronie را دارند.
  • دیابت و اختلال نعوظ دارند.
  • سابقه درمان سرطان پروستات با جراحی

سابقه خانوادگی بیماری پیرونی

کارشناسان پزشکی معتقدند که بیماری Peyronie ممکن است در برخی از خانواده ها وجود داشته باشد. به عنوان مثال اگر پدر یا برادر شما به بیماری Peyronie مبتلا هستند ممکن است احتمال ابتلا به این بیماری نیز افزایش داشته باشد.