کمردرد بعد از انزال

کمردرد بعد از انزال می تواند به علل مختلفی بروز نماید. به طوری که تقریبا در 84 درصد از مردان، کمردرد موجب محدود شدن روابط جنسی در آنها می شود.

جدید ترین روش های درمان زگیل تناسلی در تهران

ممکن است این درد و یا گرفتگی عضلات در نواحی حفره لگنی، پایین کمر و یا اخرین استخوان کمر بروز نماید که عمدتا همراه با نعوظ ناپایدار، کم خوابی و یا انزال زودرس خواهد بود.

علت کمردرد بعد از انزال

در زمان برقراری رابطه جنسی و یا پس از آن بدن شروع به تولید هورمون، استروئید و انتقال دهنده های عصبی می کند. بعد از انجام رابطه جنسی هم ماهیچه های بدن دچار کشیدگی و یا پارگی می شوند. برای کاهش علائم ناشی از این صدمات، بدن نوعی هورمون به نام پروستاگلاندین E2 تولید می کند که ضدالتهاب بوده و موجب شل شدن ماهیچه شده و آرامش را به آنها برمی گرداند. اما افزایش پروستاگلاندین E2 می تواند به سلول های مغر آسیب وارد نماید.

دلایل دیگر موثر در کمر درد بعد از انزال

• به دلیل بروز برخی مشکلات و اختلال در غده پروستات و یا مایع منی هم ممکن است فرد دچار دردهای خفیف در ناحیه کمر گردد.
  • انجام جراحی کمر هم می تواند از دیگر عوامل موثر باشد. این افراد مادامی که دوران نقاهت و بهبودی را پشت سر می گذارند باید از انجام فعالیت های جنسی پرهیز کنند.
  • حتی ممکن است کمردرد بعد از انزال ریشه در آرتروز ستون مهره ها و یا دیسک کمر داشته باشد.

تشخیص بیماری

برای تشخیص این بیماری و علت آن انجام بعضی از آزمایشات از قبیل آزمایش خون و ادرار بیمار و معاینه رکتوم لازم است و حتی در صورت صلاحدید پزشک ممکن است برای بررسی دقیق تر از آزمایش نطفه و سونوگرافی هم برای تشخیص بیماری استفاده گردد.

درمان کمردرد بعد از انزال

1. فعالیت جنسی : در صورتی که بعد از انزال دچار کمردرد می شوید باید برای مدتی فعالیت جنسی نداشته باشید. در این مدت بدن فرصت دارد تا سطح DHL را کنترل نموده و پروستاگلاندین E2 اضافی را از بین ببرد.
  2. مصرف مسدود کننده آلفا و کوتریموکسازول : پروستات مزمن که می تواند یکی از علل این بیماری باشد با مسدود کننده های آلفا به همراه مقدار کمی کوتریموکسازول و یا دیگر داروهایی که در گروه کینولون قرار دارند، در مدت 8 تا 10 هفته درمان می گردد.
  3. تمرینات بدنی : انجام تمرینات بدنی می تواند با کمک به بهبود در پایداری ستون مهره ها و قابلیت انعطاف آنها، به بهبود کمردرد مزمن کمک بسزایی نماید.

انجام مراقبت های پیشگیرانه لازم در خانه

درمان کمردرد چیزی نیست که یک شبه بتوان موفق به انجام آن شد. لازم است با حوصله و احتیاط یکی از روش های درمانی را انتخاب و در پیش بگیرید. در ادامه این مقاله به چند روش که می توانید در خانه برای درمان کمردرد انجام دهید اشاره می کنیم:

• ریلکس و استراحت نمودن

در صورتی که در زمان فعالیت جنسی کمردرد به سراغ شما آمد لازم است برای بهبودی آن استراحت کنید. غالبا می توان با استراحت و بازگرداندن آرامش به عضلات در طی چند هفته، کمردرد را التیام داد. در این رابطه دقت نمایید که استراحت طولانی مدت هم درد را تشدید خواهد نمود.

مصرف برخی از داروها

مصرف مسکن هایی از قبیل ناکسروپن و یا ایپوبروفن هم می تواند کمردرد را با روند سریعتری بهبود ببخشد.

استفاده از حمام آب گرم

گرفتن دوش آب گرم می تواند درد و گرفتگی ماهیچه را تسکین دهد. گرمای آب می تواند موجب افزایش جریان خون در ماهیچه های کمر شده و آرامش آنها را تامین نماید.

انجام ماساژ

انجام ماساژ در محل درد می تواند میزان درد را کمتر نماید. در صورتی که این کار به شکل صحیحی انجام بگیرد، می تواند ماهیچه ها را شل نموده و غده های احتمالی را از بین ببرد.

استفاده از کمپرس آب گرم و سرد

در برخی از بیماران استفاده متناوب از کمپرس آب گرم و سرد می تواند نتیجه بخش باشد. استفاده از کمپرس آب گرم و سرد با کاهش تورم و التهاب می تواند کمردرد را تسکین دهد.

کلام آخر

کمردردی که ممکن است بعد از انزال بروز نماید دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که با بررسی و کشف علت آن می توان به درمان آن پرداخت. این درد در بیشتر اوقات به درمان های خانگی جواب داده و به راحتی تسکین می یابد.